Catatan Harian,Catatan Pengalaman,Grab Sharing,Catatan Sebagai Ibu, Dunia Jahitan dan Saya,

Wednesday, November 7, 2018

Free Market itu menyeronokkan

Image result for free market
Image result for bismillahirrahmanirrahim

Free Market ! Oh Free Market !

Satu chapter baru dalam hidup saya apabila saya dapat tahu ada insan-insan yang mengatur free market ini . Dimana mereka kumpulkan barang-barang yang didermakan orang ramai dan memberi kepada mereka yang ingin datang mengambil barang-barang ikut mengikut keperluan masing-masing . Wah !! Seronoknya !! Free Market yang pertama saya pergi adalah dibawah kelolaan Syed Azmi dan the gang . Wah !! Saya angkut buku sebanyak-banyaknya . Novel . Buku panduan memasak ,menjahit dan banyak lagi . Sampai sekarang masih ada lagi buku-buku itu . Ada yang saya dah beri pada orang lain . Selain dari itu saya bawa balik pakaian yang tidak mungkin akan saya beli dan juga ada bahan makanan mentah serta makanan yang dimasak serta aiskrimmmm!!! Wah !!! 

Konsep Syed Azmi ringkas dan amat saya gemar . 

"Ambil apa yang perlu." Banyak mana pun okay je . Ambillah . Tetapi ...

"Minta elok-elok ." Jangan main rembat je . Setiap longgokkan barang ada yang tunggu . Oh . Dia mengajar orang ramai adab yang baik .

"Ucapkan terimakasih." MashaAllah !! Mengajar sambil beramal .

Dan bermulalah bab saya terlibat dalam free market anjuran sahabat-sahabat , sehingga satu ketika saya juga dapat menganjurkan free market dengan jayanya . SubhanAllah !! Masyarakat di Malaysia amat bermurah hati dan baik-baik belaka . Macam-macam barang yang dikirim dari seluruh Malaysia . Semoga Allah limpahkan rahmat rezeki baik buat mereka semua .



Image result for free market


No comments:

Post a Comment