Catatan Harian,Catatan Pengalaman,Grab Sharing,Catatan Sebagai Ibu, Dunia Jahitan dan Saya,

Tuesday, November 13, 2018

Sesuatu baru dalam bidang jahitan - Hijab Solah by Nur Ain

Image result for bismillah

Kejayaan dalam bidang jahitan bagi saya adalah apabila saya dapat menguasai sesuatu desain ataupun teknik yang baru. Apalagi kalau saya dapat reka desain sendiri . Allahuakbar !! Puasnya hati ini .

Hijab Solah Maryam Aliya
                                                           
Hijab Solah Maryam Aliya ini merupakan pesanan seorang pelanggan baru dari kedai jahit yang baru saya buka pada 28.09.2018 . Beliau berasal dari Morocco . Tempahan pertama beliau dengan saya sehelai hijab solah untuk ibunda . Dan dua helai gown untuk anak gadis kecilnya . Alhamdulillah , mereka puas dengan jahitan saya . Dan mereka kembali lagi menempah 4 helai hijab solah serta 6 helai tudung sarung kanak-kanak dan sehelai dress yang rekaannya diserahkan pada saya .

Saya sudah ada desainnya cuma perlu dijadikan dress lagi . Tunggu dan lihat akan hasilnya .
Oh ye , tanpa melupakan dua orang model cilik , Maryam yang menjadi teman sejati saya buat masa sekarang hingga iaitu si bungsu dan juga sahabat baiknya dari kedai tudung sebelah iaitu Aliya Syuhada .

Dek kerana mengejar jahitan-jahitan inilah saya agak sipi-sipi muncul dalam kegiatan menulis . Namun alhamdulillah saya berharap selepas acara pecutan kita , menulis akan menjadi satu aktiviti yang rutin .

Inilah dia dua aktiviti kegemaran saya yang sama-sama membangkitkan stress dan juga melegakan stress , menulis seiring dengan menjahit .

Jumpa lagi di kisah akan datang !!!





No comments:

Post a Comment