Catatan Harian,Catatan Pengalaman,Grab Sharing,Catatan Sebagai Ibu, Dunia Jahitan dan Saya,

Wednesday, November 7, 2018

Nikmatnya dapat TIDUR !!!




TIDUR ITU BAGAIKAN MUTIARA


Alhamdulillah !!! 

Syukur ke hadrat Ilahi yang membenarkan saya untuk kembali berkarya disini .
Waktu merupakan unsur yang amat kritikal dan penting sekali untuk diurus dengan cara terbaik , bagi setiap insan , samada dalam keadaa normal maupun dalam keadaan luarbiasa serta lain dari biasa .
Hari-hari sentiasa berlalu tanpa tidak terisi walau dengan altiviti yang dianggap remeh dan tercuil , seperti mengurus kain dirumah . Tidur dan rehat menjadi sangat berharga , sememangnya tidak ternilai buat masa ini . 4 jam untuk malam sudah dikira kaya rehat , dan sekiranya dapat tidur walau sejam disiang hari , mashaAllah , saya memang jutawan istirehat . 

Hari ini saya tergeletak diruang belakang kedai jahit saya . Bila terjaga , rupanya saya tertidur dengan pulas sekali selama sejam . Alhamdulillah , saya merasakan suatu kesegaran yang menyebabkan saya dapat teruskan kerja menjahit tali leather pada sehelai baju yang cukup menggoda . Kenapa saya buat juga ? Walaupun baju sebegitu tidak menepati syariat , malahan jauh sekali dari syariat . Supaya dia datang juga pada saya . Saya bukanlah penyelamat siapa-siapa , hanya perantaraNya sahaja . Mana tahu , dengan izinNya , baju itu adalah yang terakhir dipakai sahabat sePlaza saya untuk mendapatkan hidayahNya . 

Penat mengurus segala amanahNya , alhamdulillah disertakan dengan kekuatan dan juga kesabaran yang diberikanNya juga . Tanpa Dia , memang tiada daya dan kekuatan saya ini . 

Image result for la haula wa la quwwata arab  




No comments:

Post a Comment