Catatan Harian,Catatan Pengalaman,Grab Sharing,Catatan Sebagai Ibu, Dunia Jahitan dan Saya,

Thursday, November 15, 2018

Segala sesuatu akan ada pengakhiran , yang berakhir akan kembali dalam perjalanan .

Image result for bismillah
Dia sahabatku ... 
Walau berjumpa 
Hanya beberapa kali sahaja
bersua wajah .
Namun dihati  
Kami sentiasa bersama .

Kubuka mata subuh tadi ,
Terkenangkan dirimu ,
Diruang kerja tadi
Kubaca tentang kepergianmu ,
Apakah kau pamitan tadi ,
Wahai sahabatku?

Dizaman segala sesuatu ,
Harus disampaikan dengan alat
Allah menghantarkan khabar 
Hanya dengan kekuasaanNya
Aku terdetak ingin bertemu denganmu
Pertemuan tanpa bicara sekilas sahaja
Ianya berlaku .

Aku akan merinduimu ,
Namun aku tahu , 
Allah menyayangimu
Lebih dari semua kami didunia ini
Dan aku juga tahu 
Kau akan terjaga disisiNya
Sebagaimana kaupernah menjaga
Mereka yang disisimu .

Wahai sahabatku
kupinta kau doakan kami semampumu
Agar kami juga sepertimu
Agar sentiasa berjalan di jalanNya
Agar kami dijauhkan dari kesesatan yang nyata
Agar kita akan bertemu
Di Jannah milikNya

Akan kudoakan 
Dirimu terlepas dari hisab
Dirimu terhijab dari duka 
Ahlimu sentiasa dalam nyata
Merasakan manis amalmu didunia
Menyambung tugasmu tanpa henti.

Selamat jalan sahabat ...
Dan selamat tiba ke pangkuanNya .


#dukadalamdiam

Teks : Nur Ain Shamu Abdullah


No comments:

Post a Comment